Engelsktalande svensklinje...?

Mera nytt efter semestern:

När jag satte mig i den gamla bilen i måndags möttes jag av en ganska rolig syn när jag vred om nyckeln på lastbilen.
Jag möttes av denna bilden i displayen

Den visar att "kingpin" inte är i låsläge.

Ok nu undrar du var det roliga är antagligen, men jag kan då meddela ärade besökare att "kingpin" endast finnes på trailerbilar och våra lastbilar är inte trailers.
Så det roliga ligger i att under min 2-veckors semester har han fått för sig att han är en trailerdragare ^^

Ringde för övrigt till Tomtom för jag hade lite problem med uppdatering och installering av en röst till min gps.
Sökte på nätet efter tfn-nummer till dem och fann ett nummer för sverige, vilket jag ringde.
Först satt man i tfn-kö som nummer 5 i typ 15 minuter och sedan svarar en snubbe, men inte på svenska som man trodde eftersom man ringde det svenska numret, nej han pratade engelska...
Oki man är inte världsbäst på engelska men fick hjälp och allt funkade efterhand.
Men varför har de nummer till massa länder när de ändå pratar engelska?
Jaja nu har jag iaf John Cleese röst som navigerar mig :-p

Fyllde för övrigt år för en vecka sedan, otroligt nog så var det många som kom ihåg mig i år :-o
Tittar jag tillbaka till förra året tex var det typ 4 personer om man räknar bort familjen som grattade mig, ja några eftersläntrare fanns men det var mer för att man skrivit en rad här på bloggen om att man hade fyllt.


När man ändå är inne på dagar så lyder ställningen:
1271 dagar har gått
och 357 dagar till TF.



Dagens skämt:

- Varför stoppar norrmännen picken i sjön?
- För att sjön suger.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Haha, heja lastbilen. Smarting.



TF?

Postat av: Amanda

vad innebär total freedom?

2008-09-18 @ 14:38:30
URL: http://gottisbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback