Svensk vampyrfilm nummer 2

Då har man varit iväg på bio igen då.
Har inte så mycket att göra om dagarna när jag är ledig så man får försöka hitta på något.

Jag var och kikade på den nya svenska vampyrfilmen "Låt den rätte komma in", en filmatisering av boken med samma namn, skriven av Johan Ajvide Lindqvist.
Helt klart en bra film, helt klart enjävligt bra film i jämförelse med den förra svenska "vampyrfilmen" "Frostbiten" som jag mer kallar ett komiskt fiasko.

Filmen i korta drag:
"Oskar, en mobbad 12-åring, drömmer om hämnd. Han blir kär i Eli, en märklig flicka. Hon tål inte solen eller mat och för att komma in i ett rum behöver hon bli inbjuden. Eli ger Oskar styrkan att slå tillbaks men när han förstår att Eli måste dricka andras blod för att leva, står han inför ett val. Hur mycket kan kärleken förlåta?"

Den kommer helt klart att pryda en plats i min dvd-samling när den kommer ut.


Annars är det lugna puckar, inget nytt under solen fortfarande.
Det enda som hänt är att det börjar bli lite småkyligt på nätterna när man ska till jobbet, det har även haglat ett par gånger och på vissa ställen har det tydligen snöat redan ^^
Kanske blir en vit jul i år :-p



Dagens skämt:

Skalbolag?
Det är väl ett företag i äggbranschen?!

Kommentarer
Postat av: Ellie

Måste erkänna att beskrivningen lät som en barnbok och inte gjorde mej särskilt sugen att se den, men du får köpa den på DVD, så får vi se den tillsammans ^^



Och jag är asnöjd med min lilla tjuvlyssning! Jag har skickat in den till tjuvlyssnat.se och hoppas att den kommer med!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback